Ziggo Connextbox, Wifi uit is geen Wifi uit!

 

Als je bij de instellingen van de Ziggo Connectbox de wifi signalen uitzet van 2.4Ghz en 5Ghz en het gast netwerk, verwacht je dat je Ziggo modem geen wifi signaal meer uitzend. Helaas is niks minder waar en hebben we vandaag vol verbazing ontdekt hoe de Connect box van Ziggo bij uitgeschakelde wifi gewoon een Wifi signaal blijft uitzenden.

Telefonisch heeft de Ziggo klanten service aangegeven dat de Connectbox inderdaad een wifi signaal blijft uitzenden, ook al is de Wifi uitgeschakeld in het instellingen menu. De enige mogelijkheid om de Wifi geheel uit te schakelen is door het modem in Bridge modus te zetten. De bridge mode kan alleen door de klantenservice van Ziggo worden aangezet. Dat betekend dat de router wordt uitgezet en dat heeft zo z’n consequenties.

Dit verandert er in bridge-modus

. Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
. De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
. De firewall schakelt uit.
. Je kunt Wifispots niet meer gebruiken.
. De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.

Dit zijn de router functies van de Ziggo Connectbox en dat betekend dat je zelf moet zorgen voor een router die je aan LAN port 1 aansluit. (de andere porten zijn niet meer in gebruik) Vanaf je eigen router kan je de ziggo tv unit aansluiten en je bedraad thuisnetwerk zoals je dat voorheen in de Ziggo Connectbox had zitten.

Zie hier ook de informatie van Ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus

Hier vind je informatie van Ziggo over het instellen van je eigen router achter de Ziggo Connectbox: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/met-losse-router-instellen#/een-eigen-router-gebruiken/

Ziggo Connectbox

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *